title
کد خبر: 21613
00
	افراد مذهبی طول عمر بیشتری دارند

شفقنا زندگی- عبادت و دعا؛ به نظر شما این دو مفهوم چه نقشی در زندگی ما ایفا می کنند؟ آیا باور به دعا و به جای آوردن هر روزه آن می تواند سلامت جسمانی ما را بهبود ببخشید؟ آیا افرادی که خود را مقید به رفتن به اماکن مذهبی می دانند از نظر جسمی سالم تر هستند؟

به گزارش «بهداشت نیوز» ممکن است در ابتدا هیچ ارتباطی میان مذهبی بودن و سلامت جسمانی دیده نشود؛ اما تلاش های دانشمندان در این حیطه نشان از پیوندی غیر قابل انکار میان این دو دارد. بر اساس نتایج به دست آمده از آخرین پژوهش های انجام شده، عبادت در کلیسا، مسجد یا کنیسه می تواند طول عمر ما را افزایش دهد. در واقع، حضور در اماکنی از این دست منجر به کاهش استرس و به دنبال آن ارتقای سلامت جسمانی می شود.

بنا بر یافته های تیم تحقیق، افرادی که در اعمال مذهبی مشارکت دارند قلب سالم تری از دیگران دارند و  سیستم هضم و سوخت و ساز بدنشان بهتر کار می کند. این تفاوت به ویژه در افراد میانسال یعنی آنهایی که ۴۰ تا ۶۵ سال دارند به وضوح قابل مشاهده است. به گفته پژوهشگران: حضور در اماکن مذهبی و شرکت در مراسم مربوط به ادیان نه تنها از نظر روحی آرام بخش است بلکه تأثیر به سزایی در چگونگی سازوکارهای بدن ایفا می کند.

به نظر می رسد تأثیر باورهای مذهبی بر سلامت و طول عمر ورای تمامی حمایت ها و سرمایه اجتماعی و حتی طبقه افراد است. در واقع، این خود عبادت و حضور در اماکن مذهبی است که به سلامت جسم ما کمک می کند؛ و شاید به همین علت است که افراد مذهبی اغلب روحی آرام تر و زندگی شادتر دارند.

منبع دیلی میل


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز